niedziela, 14 lutego 2016

Papież ALEKSANDER VI pierwszym "OJCEM CHRZESTNYM"

"Rodzina Borgiów" Mario Puzo to historia , która mnie zadziwiła.Wydawało mi się, że wiem dużo na temat życia Rodrigo Borgia , jednak przechodząc z jednej strony na następną upewniałam się tylko,że nie wiedziałam prawie nic.Intrygi, kłamstwa, manipulacje, mordy i kazirodztwo.To tak w telegraficznym skrócie. Kardynał, Papież więc człowiek wierzący. Czy na pewno? Człowiek szukający odkupienia "to człowiek słabego charakteru, poddający się wiejącym z różnych stron wiatrom": czy tak myśli człowiek głęboko wierzący? Służba Kościołowi czy zaspokajanie swoich osobistych ambicji i umacnianie swojej rodziny? I wreszcie egoizm czy miłość do dzieci? Chyba na żadne z tych pytań nie ma jasnej odpowiedzi. Jedno jest pewne postać Aleksandra VI to jedna z najbardziej kontrowersyjnych postaci. A sam autor o swoim bohaterze mówi że jest On pierwszym DON'EM  włoskiej mafii. Im dłużej o tym myślę tym coraz bardziej jestem skłonna przyznać mu rację.

2 komentarze:

  1. Nie ma to jak włoskie mafijne klimaty...i to jeszcze w Watykanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cała prawda o Watykanie,która do dziś się nie zmieniła !

      Usuń