środa, 23 marca 2016

Kupione w pakiecie.

Niedawno szukałam taniej książki. No i znalazłam pakiet trylogii Stiega Larssona "Millennium". Świetnie ,coś na czasie, kryminał,więc temat z którym bardzo rzadko się stykam bo nie przepadam za książkami tego typu, i historia umiejscowiona w Szwecji co też mnie skusiło.Kupiłam! Właśnie skończyłam czytać już drugą część trylogii. Wiem , że jest czwarta część tej serii, ale nie było jej w pakiecie...Ale wróćmy do tematu. Muszę przyznać, że nawet spodobało mi się. Tematy tych książek są naprawdę bardzo wciągające , interesujące i na czasie. Jedna z postaci używa stwierdzenia , że to co się dzieje jest tak nieprawdopodobne, że wydaje się historyjką z filmu akcji amerykańskiego...Jednak dzieje się tu i teraz! Właśnie , książki są całkowitą fikcją,a jednak wszystko to jest tak realne, aż czytając przechodziły mnie ciarki. I refleksja , która mi się nasunęła to to, że świat nas otaczający naprawdę jest tak zepsuty, skorumpowany i niebezpieczny, że jednostka jest poświęcona dla "wyższych,ważniejszych"celów , i że przed tym nie ma ucieczki bo takie środki jak prawo, pomoc społeczna czy pieniądze z podatków są wykorzystywane do przykrycia tych nieczystych zagrań. Przygnębiające. Jedna rzecz nie podobała mi się.Autor bardzo często posługuje się powtórzeniami. Ciągle wraca do tego co już się wydarzyło tylko to wkłada w usta innych postaci,bądz przy okazji przedstawiania nowego wątku.Dlaczego? Czyżby nie wierzył w to, że czytelnik z uwagą czyta jego dzieło, a może płacono mu od strony i w ten sposób zwiększył objętość swoich książek ?!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz