środa, 2 marca 2016

Stanisław Grochowiak zamiast Nicholas Stargardt.

Właśnie w Anglii ukazała się książka Nicholasa Stargardta pt. “The German War. A Nation Under Arms 1939 1945”. Która trata o tym co myśleli i jakie uczucia i reakcje były powszechne wśród narodu niemieckiego w ówczesnych czasach. Bardzo mnie interesuje ten temat. Niestety nie znam angielskiego a w j.polskim, hiszpańskim czy rosyjskim (tymi językami władam) jeszcze się nie ukazała. W oczekiwaniu na wersję w jednym z tych języków wróciłam i jeszcze raz z wielką przyjemnością przeczytałam książkę Stanisława Grochowiaka pt. “TRISMUS” która także mówi o sytuacji , poglądach i zachowaniach Niemców Trzeciej Rzeszy. Jestem wstrząśnięta ówczesnymi realiami i choć bardzo starałam się zrozumieć postępowanie głównego bohatera to niestety nie udało mi się. W każdym razie ta lektura pobudziła mnie do refleksji nad ulotnością istnienia i ogromem nienawiści i na pewno warto przeczytać książkę Stanisława Grochowiaka zamiast Nicholasa Stargardta...Polecam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz